השקנו מותג בלעדי חדש של עציצים ואדניות אקולוגים - בואו לראות!
5413724325673_02 Vienna 50 Taupe

מה ההבדל בין עציץ לאדנית?

עציצים מגיעים בדרך כלל בצורת מיכלים קטנים עד בינוניים, לרוב עגולים, והם מיועדים לצמחים בודדים. הם ניידים מאוד, מאפשרים לגננים ולבעלי הגינות להעביר צמחים בקלות לייעל את החשיפה לאור השמש, להתנהל בצורה טובה יותר מול מזיקים או פשוט לשנות את עיצוב הגינה.

מצד שני, אדניות הן בדרך כלל מיכלים גדולים וקבועים יותר שיכולים לאכלס צמחים מרובים. הן לרוב מלבניות או מרובעות, אך ניתן למצוא אותן גם בצורות אחרות כדי להתאים לעיצובי גינה ספציפיים. אדניות נחשבות לאידיאליות ליצירת גינות מיניאטוריות או לקיבוץ צמחים עם צרכים דומים. האדניות מספקות יותר נפח אדמה, התומך במערכות שורשים בריאות יותר ומפחית את תדירות ההשקיה והדישון.

גודל וקיבולת

אדנית
מותג האדניות המוביל בעולם עכשיו במשתלת גן ירק!

עציצים נעים בגודלם מקטנים, מחזיקים רק כמה סנטימטרים של אדמה, לבינוני, ומכילים צמחים גדולים יותר או שיחים קטנים. קיבולת הקרקע המוגבלת שלהם הופכת אותם למתאימים לצמחים בעלי מערכות שורשים קטנות יותר או לאלו הדורשים השתלה תכופה. הגודל הקטן יותר של עציצים אומר גם שהם מתייבשים מהר יותר, מה שמצריך השקיה סדירה יותר.

מנגד האדניות מציעות נפח אדמה גדול יותר באופן משמעותי, מה שמטיב עם צמחים בעלי מערכת שורשים נרחבת ומפחית את הצורך בהשקיה תכופה. הקיבולת הגדולה יותר מאפשרת שילובי שתילה, כמו ערבוב פרחי נוי עם עשבי תיבול או ירקות. הרבגוניות הזו הופכת את האדניות למועדפות ליצירת סידורי גינה דינמיים ומושכים חזותית.

ניידות ורבגוניות

היתרון העיקרי של עציצים הוא הניידות שלהם. גננים יכולים בקלות להזיז עציצים כדי להסתגל לתנאי מזג אוויר משתנים, וריאציות עונתיות, או כדי ליצור עיצובי גינה חדשים. גמישות זו מועילה במיוחד עבור גינון מקורה או עבור מרפסות ופטיו שבהם המקום מוגבל. עציצים מאפשרים גם התנסות עם מיני צמחים וסוגי קרקע שונים מבלי להתחייב להגדרה קבועה.

מצד שני האדניות, בהיותן גדולות וכבדות יותר, פחות ניידות אך מציעות צדדיות רבה יותר מבחינת עיצוב וסידורי צמחים.אדניות יכולות לשמש ליצירת נקודות מוקד בגינה, להגדיר גבולות לגינה, או אפילו לשמש כערוגות מוגבהות לירקות. אדניות מתוכננות לרוב כך שיישארו במקום אחד, מה שהופך אותן למתאימות לתכנון גינות לטווח ארוך וליצירת מיקרו-סביבות יציבות לצמחים.

בריאות הצמח ותחזוקה

עציצים יכולים להוות אתגר לבריאות הצמח בשל נפח הקרקע המוגבלת שלהם, מה שעלול להגביל את צמיחת השורשים וזמינות החומרים המזינים. השקיית יתר ותת-השקיה הן בעיות נפוצות, מכיוון שעציצים מתייבשים מהר יותר ועלולים להסתבך במים ללא ניקוז מתאים.

מאידך אדניות, עם קיבולת הקרקע הגדולה יותר שלהן, מספקות סביבה יציבה יותר לצמחים, מקדמות מערכות שורשים בריאות יותר ומפחיתות את הלחץ כתוצאה מתנודות מים וחומרי הזנה. נפח האדמה המוגבר עוזר לשמור על לחות זמן רב יותר, מפחית את תדירות ההשקיה ומאפשר ספיגה עקבית יותר של חומרים מזינים.

WhatsApp us whatsapp