השקנו מותג בלעדי חדש של עציצים ואדניות אקולוגים - בואו לראות!
עציץ

איך לבחור עציץ לבית?

החשיבות של חומר עציץ

החומר של עציץ לבית ממלא תפקיד קריטי הן בהיבטים האסתטיים והן בהיבט הפונקציונלי של טיפול בצמחים. לחומרים שונים יש השפעות שונות על שימור הלחות, המשקל ובריאות הצמח הכללית.

קֵרָמִי
עציצים קרמיים מזוגגים לעתים קרובות, מה שהופך אותם פחות נקבוביים. זיגוג שכזה עוזר לשמור על לחות, מה שמועיל לצמחים הדורשים הידרציה עקבית. עציצי קרמיקה מגיעים במגוון של צבעים, דוגמאות וצורות, מה שהופך אותם לבחירה רב-תכליתית עבור כל סגנון עיצוב פנים. משקלם מספק יציבות לצמחים גדולים יותר, אך הם יכולים להיות שבירים ויקרים יותר מאשר אפשרויות אחרות.

פלסטי
עציצי פלסטיק הם קלים, עמידים ובמחיר סביר. הם שומרים היטב על לחות וזמינים במגוון רחב של צבעים וגדלים. עם זאת, ייתכן שהם לא מציעים מגוון של עיצובים מותאמים לבית כמו חומרים טבעיים כמו חומרים קרמים ועוד. עציצי פלסטיק הם בחירה מעשית למתחילים או לאלו שמרבים לשנות את מיקרום הצמחים.

מַתֶכֶת
עציצים ממתכת, עשויים לעתים קרובות מחומרים כמו נחושת, נירוסטה או אלומיניום, כשהם מוסיפים לבית מראה מודרני ומלוטש. עציצים אלו עמידים וניתן להשתמש בהם הן בפנים והן בחוץ. עם זאת, מתכת יכולה להוליך חום, מה שעלול להשפיע על טמפרטורת הקרקע ולפגוע בשורשי הצמחים, בנוסף, יכולה להביא לבעיות גם של קורזיה וחלודה. שימוש עציצי מתכת עם בטנה או הנחתם באזור מוצל יכול לעזור להקל על בעיה זו.

בֵּטוֹן

עציצי בטון הם יציבים ובעלי מראה עכשווי ויכולים להגיע במגוון עיצובים. הם מספקים בידוד מעולה לשורשי הצמח ויכולים לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, מה שהופך אותם למתאימים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד. עם זאת, הם כבדים ויכולים להיות קשים להזזה לאחר השתילה.

גודל העציץ: גודל העציץ הוא גורם קריטי נוסף המשפיע על בריאות הצמח והצמיחה. בחירה בגודל הנכון מבטיחה שלשורשים יהיה מספיק מקום להתרחב ולקבל לחומרים מזינים.

מרחב שורש וגידול

עציץ קטן מדי יכול להגביל את צמיחת השורשים, מה שמוביל למצב המכונה שורשים קשורים, בו השורשים מסתובבים סביב העציץ ו"חונקים" את עצמם. לעומת זאת, עציץ גדול מדי יכול להחזיק עודף לחות, להגביר את הסיכון לריקבון שורשים.  לכן ככלל, קוטר העציץ צריך להיות גדול בכ-1-2 סנטימטרים מכדור השורש של הצמח עבור צמחים קטנים יותר, ו-2-4 סנטימטרים גדול יותר עבור צמחים גדולים יותר.

יש גם לקחת בחשבון את קצב הצמיחה והגודל הבוגר של הצמח בעת בחירת עציץ. צמחים הגדלים במהירות עשויים לצמוח במהירות מהעציצים בהם הם נמצאים, ודורשים תחלופה תכופה. במקרים כאלה, זה עשוי להיות מועיל לבחור בעציץ קצת יותר גדול כדי להתאים לגדילה ולהפחית את תדירות השתילה המחודשת. צמחים הגדלים לאט יכולים לשגשג בעציצים קטנים יותר לתקופות ארוכות.

תפקיד הניקוז

עציצים עם חורי ניקוז בתחתית מאפשרים למים עודפים לברוח, ומונעים ריבוי מים. בעת רכישת עציצים, בדקו תמיד אם יש חורי ניקוז והימנעו מסירים בלעדיהם, אלא אם אתם מתכננים להשתמש בהם ככיסויים דקורטיביים (קצ'פוטים) עם עציץ פנימי שיש בו חורי ניקוז. שימוש בצלוחיות או במגשים מתחת לסירים עלול לתפוס עודפי מים שמתנקזים החוצה, להגן על הרצפות והמשטחים שלך

WhatsApp us whatsapp